סכנות הסיגריה האלקטרונית מול הסיגריה רגילה

כנגד וופריזרים (מאיידים) וסיגריות אלקטרוניות יצאו למלחמה משרדי הבריאות בעולם כדי להבטיח את בריאות הציבור מסכנות הסיגריה האלקטרונית מהטענה שסיגריות אלקטרוניות מזיקות יותר לכלל האוכלוסיה מאשר סיגריות רגילות. אבל כאן יש  דעות שונות ומגוונות לגבי הנושא. סיגריות אלקטרוניות אכן ממכרות ואכן מזיקות אבל נועדו להציל חיים של אנשים שמעשנים סיגריות טבק רגילות. תהליך הבעירה של סיגריות רגילות והחומרים הרעילים שמשתחררים בזמן השריפה הן בנזין, טר והרשימה עוד ארוכה. חומרים רעילים אלה ממלאים את העורקים והוורידים שלנו בחומרים דביקים ומסוכנים שגורמים לסתימה במערכות הגוף ואף לכשל תפקודי (לרוב הלב או הריאה) הצורך ניתוח מורכב והתאוששות ממושכת עם תופאות לוואי הנסחבות לאורך השנים, מה שהדבר לא מבטיח את הפסקת העישון של סיגריות רגילות אחרי הניתוח.  על פי ניסויים עדכניים סיגריות רגילות מזיקות הרבה יותר בכך שהם ממלאות את הגוף שלנו בחומרים שיהרגו אותנו מוקדם יותר עכב סתימת עורקים או נזק משני שנגרם בעכבות זה במשך הזמן. 

משרד הבריאות מביע התנגדות ובצדק לגבי שיווק ופרסום של סיגריות אלקטרוניות מאחר והסיגריות מגיעות בקלות לבני נוער שמתחילים להשתמש בהן טרם ריאותיהם התפתחו עד מלואן. כפי שאפשר לראות בסרטון הפרסומת של משרד הבריאות.

מכיוון שמשרדי ממשלה גדולים עובדים לפי סטטיסטיקות וגרפים של פלחי אוכולוסיה, אפשר להבין את הכרזת המלחמה של משרדי הבריאות על הסיגריות האלקטרוניות.

אך אם היו לוקחים את פלח האוכלוסיה של קהל המעשנים בלבד מול הנזקים העתידים של אותה אוכולוסיה כשהיא מעשנת סיגריות אלקטרוניות או סיגריות רגילות אנו ומרבית קהל המעשנים מאמינים שתוצאות המבדק היו שונות.

סיגריות אלקטרוניות מעבר להיותן הג’ימיק החדש של חברות הטבק באמת יכולות להציל חיים אם הן מורידות את הרגל עישון הסיגריה ולהחליפו עם הזמן בנוזלי ניקוטין בטעמים, ואחרי שלב זה אפשר להוריד את מינון הניקוטין או להעלימו לגמרי בנוזל עם טעמים ללא ניקוטין.

אנשים רבים רואים את הסיגריה האלקטרונית כדבר מגניב ייחודי וחדשני שמתחבר עם האופנה החדשה, אבל האמת שאם הסיגריה האלקטרונית הצליחה להוריד את הרגל עישון הסיגריות הרגילות מאנשים זו בעצם פעולה שמצילה חיים!

סיגריות אלקטרוניות הומצאו ע”י מעשנים בשביל מעשנים אך הבעיה עם סיגריות אלקטרוניות שאין עדיין מחקרים על תופאות הלוואי המסוכנות שלהן לאורך זמן מאחר וגם בהן מוסיפים חומרים של טעם וריח ואף אחד באמת לא יודע מה יש בחומרים האלו ומה ההשפעות שלהן על הגוף ומוחינו לאורך השנים.

יש לזכור שבסיגריה אלקטרונית (סיגריות עם ניקוטין נוזלי) יש יותר ניקוטין ותוספי טעם שאינם ידועים לנו ומדווחים בעולם גם כן כחומרים מסוכנים. מאחר שמעשנים חדשים לא מכירים את עולם העישון והשפעותיו הם לוקחים שאיפות חזקות ועמוקות לאורך זמן ובכך מכניסים כמות גדולה בהרבה יותר ממה שהם צריכים לצרוך, ובשלב מסויים הגוף כבר לא יכול להתמודד או לספוג את רמת הרעלים (הלא ידועים בחלקם) ולכן גם כאן נשקפת סכנת חיים גדולה לבריאות המעשנים בדומה לסיגריות רגילות.

הסכנה הגדולה בסיגריות אלקטרוניות היא שבני נוער לומדים ביוטיוב  איך להכין סיגריות אלקטרוניות מאולתרות ללא פיקוח של כמות או טיב החומר שהם מכניסים לגופם ואף יש כאן סכנה גדולה מאוד שהנוזל המאולתר יעשה נזק כבד לריאות המעשן המתחיל החובב.

מעשנים כבדים המעוניינים להציל את עצמם ללא שום דרך יציאה מהרגל הסיגריות יכולים להתנסות בסיגריה אלקטרונית חד פעמית (להסרת הרגל הסיגריה) שאינה מזרימה למעשן כמות גדולה של חומר בשאיפה אחת ובהמשך אף לשנות מינון וטעם בהתאם לצורך במכשירים אחרים.

לכן צריך להסתכל על הסיגריה האלקטרונית כפיסת טכנולוגיה כמו אל רובוט שברגע שאתה נותן לו יותר מידי חופש אינטלקטואלי ועוצמה, בשלב כלשהוא הוא גם יכול לבוא נגדך ולהביא לסופך. הסכנה שבסיגריות אלקטרוניות צריכה להיות מבוקרת גם ע”י המשתמש וגם וע”י חברות הטבק להבטחת ריווחיהן בעתיד בקרב קהל המעשנים לשימוש בריא יותר ומהנה יותר. יש לזכור שסיגריה אלקטרונית הורידה את הרגל העישון של סיגריות רגילות בכמות אנשים נרחבה לאין שיעור יותר מאשר כל המצאה אחרת נגד סיגריות בניסיון לעזור למטופל להפסיק לעשן. בהצלחה!  

סרטון המדגים את המתרחש בעולם עישון הסיגריות האלקטרוניות בארצות הברית ובקנדה

הדגמת השוואה מעניינת מול הסכנות עישון עם סיגריה אלקטרונית אל מול הסכנות עישון עם סיגריה רגילה


הסהסיגריה האלקטרונית של אייל גולן
סיגריות אלקטרוניות אייל גולן טעמים CARIBOU

סיגרייה אלקטרונית VFEEL
סיגריות אלקטרוניות בטעמים VFEEL

הפסקת עישון

 

*המידע באתר זה לא בא להחליף ידע רפואי מוסמך

עגלת קניות
0
    0
    עגלת הקניות שלך
    עגלת הקניות שלך ריקההמשך קנייה
    Scroll to Top
    דילוג לתוכן